ფერის ფსიქოლოგია ბრენდინგში – როგორ უნდა შევარჩიოთ ლოგოს ფერი?

ფორმის მსგავსად, კომპანიის ლოგოს შერჩევაში ფერიც დიდ როლს თამაშობს, რადგან ფერზეც მნიშვნელოვნად არის დამოკიდებული ფიგურის აღქმა. ლოგოს დიზაინი დაკავშირებული უნდა იყოს ბრენდის ოფიციალურ ფერთან. ამიტომ, სანამ ბრენდის სახელის შემუშავებას დაიწყებთ, აუცილებელია ბრენდის სემანტიკური ანალიზის გაკეთება.

რა ეტაპებს გადის ლოგო შემუშავების პროცესში?

ლოგო მუშავდება შავ-თეთრ ფერში. მას შემდეგ, რაც ჰარმონია მიიღწევა ფორმისა და შრიფტის კომბინაციაში, თანდათან იწყება ფერის დამატება.

კომპანიის ლოგოს შექმნის ეს მეთოდი გამართლებულია იმით, რომ ლოგოტიპი ყოველთვის არ იბეჭდება ფერად ფოტმატში. ყველაზე ხშირად, დოკუმენტები იბეჭდება შავ-თეთრ პრინტერზე და ამ შემთხვევაშიც, ბრენდის ნიშანი კარგად უნდა გამოიყურებოდეს და აღიქმებოდეს.

რას გვირჩევენ დიზაინერები ორი ფერის კომბინაციის გამოყენებასთან დაკავშირებით?

არჩევანი უნდა გაკეთდეს ბრენდინგში ფერის ფსიქოლოგიიდან გამომდინარე. გაგაცნობთ რამდენიმე ძირითადი ფერის მნიშვნელობას:

ყვითელის და მისი ჩრდილების უპირატესობა ნიშნავს კეთილგანწყობას და პოზიტიურობას. ეს აშკარად ჩანს მაკდონალდსის სწრაფი კვების რესტორნების მაგალითზე.

ნარინჯისფერი – ეს ფერი ნდობის სიმბოლოა. ამ შეფერილობის მქონე კომპანიების სამიზნე აუდიტორიის უმრავლესობა ახალგაზრდა თაობაა. ამას ადასტურებს Amazon, Fanta, Firefox ბრაუზერი, Nickelodeon სატელევიზიო არხი და ა.შ.

წითელი ფერი ყოველთვის აღფრთოვანების სიმბოლო იყო. ის ასევე გიბიძგებთ, იყოთ აქტიური. ამ ფერს ხშირად იყენებენ სწრაფი კვების რესტორნები. ზოგიერთი ცნობილი ბრენდი იყენებს ამ ფერს, რათა დაარწმუნოს მომხმარებლები მომსახურების მაღალ სიჩქარეში. მათ შორისაა BurgerKing, KFC, Coca-Cola, Wendy’s და ა.შ.

Wendy’s logo sign is seen in New York, United States, on October 26, 2022. (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images)

იისფერი იწვევს ასოციაციებს ხარისხთან, ნივთების ექსკლუზიურობასთან, კრეატიულობასთან და წარმოსახვასთან. ამიტომაც მას ხშირად იყენებენ ბრენდები, რომლებსაც კრეატიული მიდგომა აქვთ რეკლამისადმი. მაგალითებია Viber, Milka, Yahoo, Hallmark და Cadbury.

ლურჯი – გაბატონებული სტერეოტიპის მიხედვით, ეს ფერი მასკულინურია. ის ძალის,  საიმედოობისა და ნდობის სიმბოლოს წარმოადგენს. აქედან გამომდინარე, მას ბრენდის სახელებში ფართოდ იყენებენ IT ინდუსტრიის გიგანტები – IBM, Dell, HP, Intel, Visa და ა.შ.

მწვანე ფერი თითქმის ყველასთვის ბუნებასთან და მის დაცვასთან ასოცირდება. კომპანიები, რომლებიც ამჯობინებენ გამოიყენონ იგი თავიანთი ლოგოების დიზაინში, ცდილობენ მომხმარებელს მიაწოდონ თავიანთი პროდუქციის ბუნებრიობა. ეს ფერი ასევე წარმოადგენს აქტიური ცხოვრების წესის, ჯანმრთელობისა და მშვიდობის სიმბოლოს. AnimalPlanet, WhatsApp, Leroy Merlin, Subway, Land Rover, Starbucks და რიგი სხვა გიგანტები სწორედ ამ ფერს იყენებენ საკუთარი იდენტობის შესაქმნელად.

ლოგოების დიზაინში ფერთა კომბინაციების მთელი მრავალფეროვნებით, არსებობს საკმარისი რაოდენობის შავი და თეთრი კომბინაციები, რომლებიც ახასიათებს ბრენდის ნეიტრალიტეტს, სიმშვიდეს და გამჭვირვალობას. მაგრამ გასათვალისწინებელია, რომ კორპორატიულ ლოგოში რამდენიმე ფერის არსებობა კომპანიის მრავალფეროვნებაზე მიუთითებს.