ქცევის ანალიტიკა: როგორ მივიღოთ ინფორმაცია კლიენტების გამოცდილებიდან

წარმოიდგინეთ, რომ ინტერნეტმომხმარებელი დაინტერესდა, როგორ ეპოვნა სასურველი სპორტული ფეხსაცმელი, საძიებო სისტემაში მას ბლოგი შეხვდა, რომლიდანაც თქვენს ვებგვერდზე გადასულ მომხმარებელს ძალიან მოეწონა რომელიმე პროდუქტი და ყიდვა გადაწყვიტა, ხოლო როდესაც „კალათში დამატებას“ დააჭირა, საიტმა რთულ სარეგისტრაციო ფოტმაზე გადაიყვანა, სადაც მრავალი ველი იყო შესავსები, ხოლო იმის საშუალება არ არსებობდა, რომ Google-სა თუ Facebook-ის საშუალებით, სწრაფად შესულიყო სისტემაში და იმის გამო, რომ ბევრი დრო არ ჰქონდა, მომხმარებელმა საერთოდ გადაიფიქრა შენაძენის გაკეთება – აი ასე შეიძლება დაკარგოს მყიდველი ვებსაიტმა. ხოლო თუ თქვენი მიზანი გაყიდვების გაზრდაა, ეს სრულიად დაუშვებელია.

საყურადღებოდა, რომ პოტენციური კლიენტი თქვენს ვებგვერდზე საძიებო სისტემიდან მოხდვდა, ანუ, SEO (საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია) მოწოდების სიმაღლეზე იყო, ამას გარდა, მას მოეწონა პროდუქტი და მისი ფასი, რაც იმაზე მეტყველებს, რომ მომხმარებლებისა და პროდუქტების კვლევაც სათანადოდ იყო ჩატარებული. ხოლო შემდეგ, ვებ-საიტის გამოცდილებამ ყველაფერი გააფუჭა და უბრალოდ დაანგრია ის ატმოსფერო, რომელზეც ასე გულმოდგინებით იმუშავეს თქვენი გუნდის სხვა წევრებმა.

თუ გსურთ, თავი აარიდოთ მსგავს სცენარს, მეტი დრო უნდა დაითმოთ ქცევის ანალიტიკაზე ფიქრს.

რა არის მომხმარებლის ქცევის ანალიზის სირთულეები და როგორ შეიძლება ვიპოვოთ გამოსავალი?

პირველ რიგში, პასუხი უნდა გაეცეს კითხვას – რა არის ქცევის ანალიტიკა?

ქცევის ანალიტიკა გულისხმობს ვიზიტორთა ურთიერთქმედებისთვის სისტემატურ თვალყურის დევნებას ვებსაიტთან და მის კრიტიკულ კომპონენტებთან მიმართებით. მისი მიზანია ინფორმაცია მოიპოვოს იმის შესახებ, თუ როგორ აღიქმება ვებსაიტი კლიენტის თვალში და რა პრობლემებს შეიძლება წააწყდნენ ისინი თქვენს საიტზე სტუმრობისას.

ქცევის ანალიტიკის საშუალებით, შეძლებთ შეისწავლოთ ვიზიტორთა აქტიურობა, მაგალითად, მაუსის გადაადგილება, შაბლონებზე დაწყაპუნება, ყოყმანის მომენტები და იმედგაცრუებები. ამ ანალიზზე დაყრდნობით, შემდეგ მზადდება ვიზუალური ანგარიში, რაც უზრუნველყოფს მომხმარებელთა ჩართულობისა და პოტენციური პრობლემური წერტილების უფრო დეტალურ გაანალიზებას.

როგორ გამოვიყენოთ მომხმარებელთა გამოცდილება ქცევის ანალიტიკაში?

იმის გასაგებად, თუ როგორ შეუძლია ვიზიტორთა ქცევის ანალიტიკამ გაარკვიოს თქვენი კლიენტების გამოცდილების სირთულეები, მივუბრუნდეთ სტატიის დასაწყისში მოყვანილ მაგალითს – მომხმარებელმა სასურველი პროდუქტის დასახელება საძიებო სისტემაში ჩაწერა, მას ამოუგდო ბლოგი სახელწოდებით – – „როგორ შევარჩიოთ სპორტული ფეხსაცმელი“, რომელშიც ჩასმული იყო თქვენი მაღაზიის ლინკი. ამან, მას უბიძგა გადმოსულიყო თქვენს ვებგვერდზე.

38906006 – four pairs of various running shoes laid on a wooden floor background

იდეალური მოდელის აღმოჩენის შემდეგ, მყიდველი გადაწყვეტილების წინაშე დგას  -დააწკაპუნოს „კალათაში დამატებაზე“, განაგრძოს ანგარიშის შექმნა და საბოლოოდ განახორციელოს შესყიდვა გადახდის გვერდიდან.

სანამ ქცევის ანალიზს შეუდგებით, შეგიძლიათ დაიწყოთ ვებ ანალიტიკით

Google Analytics-ის საშუალებით, შეგიძლიათ თითოეულ ზემოთხსენებულ ნაბიჯს ადევნოთ თვალი. როგორც კი მონაცემებს მიიღებთ, თქვენ უფრო ნათელ სურათს მიიღებთ.

მომხმარებლის მონაცემების შეგროვება და ანალიზი:

მომხმარებლის მონაცემების შეგროვება აუცილებელია იმისთვის, რომ თქვენს აუდიტორიას უკეთ გაუგოთ და მარკეტინგული ძალისხმევა მოარგოთ მათ სპეციფიკურ საჭიროებებს. მომხმარებლის მონაცემების გაანალიზებით, შეგიძლიათ მიიღოთ მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მათი ქცევის, პრეფერენციებისა და მოტივაციის შესახებ, რაც საშუალებას მოგცემთ შექმნათ უფრო მიზანმიმართული და ეფექტური მარკეტინგი. კამპანიები.

მომხმარებლის მონაცემების შეგროვების სხვადასხვა გზა არსებობს, როგორიცაა ვებსაიტის ანალიტიკა, გამოკითხვები, გამოხმაურების ფორმები, სოციალური მედიის მონიტორინგი და მომხმარებელთა ინტერვიუები. თითოეული მეთოდი იძლევა ინფორმაციის განსხვავებულ პერსპექტივასა და სიღრმეს.

გამოკითხვები და გამოხმაურების ფორმები საშუალებას გაძლევთ პირდაპირ ჰკითხოთ თქვენს აუდიტორიას მათი გამოცდილების, პრეფერენციებისა და მოსაზრებების შესახებ. ეს მონაცემები განსაკუთრებით სასარგებლოა მომხმარებლის კმაყოფილების გასაგებად, ტკივილის წერტილების იდენტიფიცირებისთვის და გაუმჯობესების შესაძლებლობების გამოსავლენად.

მომხმარებლებთან ინტერვიუები იძლევა შესაძლებლობას ჩაუღრმავდეთ ინდივიდუალურ გამოცდილებას და მათი ქცევის მოტივაციის შესახებ მეტი შეიტყოთ.

როდესაც თქვენ შეაგროვებთ მომხმარებლის მონაცემებს, მნიშვნელოვანია მისი ეფექტური ანალიზი და ინტერპრეტაცია.

მონაცემთა ეფექტური ანალიზის შეგროვების რჩევები მოიცავს ვიზუალიზაციის ხელსაწყოების გამოყენებას მონაცემების მკაფიოდ და ხელმისაწვდომად წარმოსადგენად, თქვენი აუდიტორიის სეგმენტირებას კონკრეტული ქცევებისა და პრეფერენციების მონაცემთა შეგროვების მეთოდების რეგულარულ გადახედვასა და განახლებებს.

ძირითადი მეტრიკა და ინდიკატორები

გვერდის ნახვები და საიტზე გატარებული დრო – მომხმარებლის ქცევის თვალყურის დევნების ერთ-ერთი ფუნდამენტური მეტრიკა არის გვერდის ნახვების რაოდენობა და დრო, რომელსაც მომხმარებლები ატარებენ თითოეულ გვერდზე.

კონვერტაციის კოეფიციენტი – კონვერტაციის კოეფიციენტი იმის მნიშვნელოვანი საზომია, თუ რამდენად ეფექტურად უბიძგებს თქვენი ვებსაიტი ან აპი მომხმარებლებს განახორციელონ თქვენთვის სასურველი ქმედებები, როგორიცაა შესყიდვა თუ რეგისტრაცია.

დაწკაპუნების კოეფიციენტი (CTR) – ის ზომავს მომხმარებელთა პროცენტს, რომლებიც  ისეთ კონკრეტულ ელემენტზე აწკაპუნებენ, როგორიცაა ქმედებისკენ მოწოდების ღილაკი, ბანერი ან ბმული. ეს გეხმარებათ გაიგოთ, რამდენად დამაჯერებლად იზიდავს თქვენი კონტენტი ან დიზაინი მომხმარებლებს.