Amazon უკეთესი არჩევანია, თუ გსურთ მიაღწიოთ დიდ აუდიტორიას და გაყიდოთ პროდუქციის ფართო სპექტრი. eBay კი შეიძლება მათთვის იყოს უკეთესი ვარიანტი, ვინც უპირატესობას ანიჭებს დაბალ ტარიფებს და მეტ კონტროლს ბიზნესზე.
ამ სტატიაში შევადარებთ Amazon-სა და eBay-ს, რათა დაგეხმაროთ გადაწყვიტოთ – რომელი პლატფორმაა თქვენთვის უფრო შესაფერისი.
რა განსხვავებაა Amazon-სა და eBay-ს შორის?
Amazon და eBay არის ელექტრონული კომერციის პლატფორმები, რომლებიც პოპულარობით სარგებლობს მთელს მსოფლიოში, მყიდველებსა და გამყიდველებს შორის. ორივე მათგანი მოვაჭრეებს შესაძლებლობას სთავაზობს, მიაღწიონ მყიდველთა ფართო აუდიტორიას, მაგრამ მათ შორის მრავალი ძირეული განსხვავება არსებობს. ასენია:
Ბიზნეს მოდელი
Amazon ეს არის ონლაინ საცალო კომპანია, რომელიც პროდუქტებს პირდაპირ მომხმარებლებზე ყიდის.
eBay ონლაინ აუქციონის ბაზარია, რომელზეც მოვაჭრეებს შეუძლიათ თავიანთი ნივთები აუქციონზე გაიტანონ, ან საქონელი ფიქსირებულ ფასად გაყიდონ.
პროდუქციის არჩევანი
Amazon-ს პროდუქციის უფრო ფართო არჩევანი აქვს, ვიდრე eBay-ს. ეს იმიტომ ხდება, რომ Amazon ყიდის როგორც იმ პროდუქტებს, რომელთაც თავად ინახავს, ასევე პროდუქტებს, რომლებიც გადამყიდველებს გამოაქვთ.
eBay კი ყიდის მხოლოდ ისეთ ნივთებს, რომლებიც შემოთავაზებულია გადამყიდველების მიერ.
ტარიფები
Amazon გამყიდველებს უფრო მაღალ გადასახადს აკისრებს, ვიდრე eBay. ამაზონზე თითო ნივთზე წესდება გადასახადი, ასევე უნდა გადაიხადოთ თითო გაყიდვაზე საფასური და შეკვეთის შესრულების საფასური.
ხოლო eBay-ს მიდგომაა გამოტანილ ნივთებზე ჯამური საფასურის გადახდა. მთლიანობაში, eBay-ს საკომისიო უფრო დაბალი გამოდის, ვიდრე Amazon-ის.
კლიენტთა ბაზა
Amazon-ს უფრო დიდი მომხმარებელთა ბაზა აქვს, ვიდრე eBay-ს. მას 300 მილიონზე მეტი აქტიური მომხმარებელი ჰყავს მთელ მსოფლიოში. eBay-ს კი 180 მილიონზე მეტი აქტიური მომხმარებელი ჰყავს.
მოვაჭრეთა მხარდაჭერა
Amazon-ზე უფრო მეტი გამყიდველია დარეგისტრირებული, ვიდრე eBay-ზე. ამაზონს გამყიდველების მხარდაჭერის წარმომადგენელთა გუნდი ჰყავს, რომლის ფუნქციაც არის, გამყიდველებს დაეხმაროს ისეთ საკითხებში, როგორებიცაა ნივთების გამოტანა, ნივთების გადაზიდვა და დავების გადაჭრა.
eBay-ს გამყიდველების მხარდაჭერის წარმომადგენლების უფრო მცირე გუნდი ჰყავს, რომელმაც შესაძლოა, ნაკლებად აღმოგიჩინოთ მხარდაჭერა გარკვეულ საკითხებში.
Amazon-სა და eBay-ზე გაყიდვის დადებითი და უარყოფითი მხარეები
ორივეს აქვს თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები და მათ შესახებ უნდა იცოდეთ, სანამ გაყიდვას დაიწყებთ:
Amazon უფრო ცნობილი ბრენდია, ვიდრე eBay და მყიდველები უფრო მეტად მას ენდობიან.
Amazon-ს მყიდველების უფრო ძლიერი მხარდაჭერის პოლიტიკა აქვს, ვიდრე eBay-ს ასე რომ, ნაკლებად სავარაუდოა, რომ eBay-ის მყიდველებმა დავა დაგიწყონ.
ამასთან, Amazon აადვილებს პროდუქციის ჯვარედინი გაყიდვის სქემას, რაც დაგეხმარებათ გაყიდვების გაზრდაში.
თუმცა, უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ამაზონზე მეტი კონკურენციაა, ვიდრე eBay-ზე.
ამასთან, Amazon-ს საქონლის გაყიდვაზე უფრო მკაცრი შეზღუდვები აქვს, ვიდრე eBay-ს, ასე რომ თქვენ შესაძლოა ვერ შეძლოთ ზოგიერთი ნივთის გაყიდვა.
eBay-ის საკომისიოები ჩვეულებრივ უფრო დაბალია ვიდრე Amazon-ის. საშუალოდ, საბოლოო ღირებულების საკომისიო eBay-ზე არის დაახლოებით 13%, ხოლო რეფერალური საფასური Amazon-ზე 15%-ს აღწევს.
როგორც უკვე აღვნიშნეთ, eBay-ზე ნაკლები კონკურენციაა, ვიდრე ამაზონზე, რაც იმას ნიშნავს, რომ ამ პლატფორმაზე რაიმეს გაყიდვა უფრო ადვილია.