როგორ გავხადოთ ბიზნესი პოპულარული სოციალურ ქსელებში?

სოციალური ქსელები რეკლამის განმთავსებლებს განუსაზღვრელ შესაძლებლობებს სთავაზობს. რეკლამა, რომელიც მესენჯერებისა და ვიდეო ჰოსტინგის საიტების საშუალებით ვრცელდება, ერთ-ერთი ყველაზე ეფექტურია. განსაკუთრებით მაშინ, თუ მის განთავსებამდე გაითვალისწინებთ აუდიტორიის ინტერესს, გამოიჩენთ სწორ მიდგომებს და ზუსტად შეარჩევთ დროს.

რატომ არის მნიშვნელოვანი რეკლამა სოციალურ ქსელებში?

SMM პრომოცია (სოციალური მედიის მარკეტინგი) წარმატებული თანამედროვე სარეკლამო კამპანიის ერთ-ერთი სავალდებულო კომპონენტია. გამოკითხვების გარეშეც კი აშკარაა, რომ იშვიათია, ადამიანი დარეგისტრირებული არ იყოს სულ მცირე ერთ სოციალურ ქსელში.

მესენჯერებში გაშვებულმა რეკლამამ მხოლოდ ერთ შემთხვევაში შეიძლება არ გაამართლოს – თუ სამიზნე აუდიტორია არ იყენებს თანამედროვე საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს. ამის ნათელი მაგალითია ჯანმრთელობის პროდუქტები, რომლებიც მიზნად ისახავს ხანდაზმული ადამიანების დახმარებას. ასეთი რეკლამა, რა თქმა უნდა, Instagram-სა თუ Twitter-ზე ვერ მოიცავს პოტენციური მომხმარებლების სრულ სეგმენტს.

სხვა შემთხვვეაში, სოციალური ქსელები იდეალური სარეკლამო პლატფორმაა ფაქტობრივად ყველაფრისთვის, იქნება ეს კოსმეტიკა, საბავშვო პროდუქცია, მანქანის აქსესუარები, ტანსაცმელი, აღჭურვილობა თუ სხვა. ამ ყველაფრის და უფრო სპეციალიზებული პროდუქტების პოპულარიზაცია შესაძლებელია ნებისმიერ მონახულებად სოციალურ ქსელში.

სოციალური ქსელების ძირითადი უპირატესობები:

  • ნაკლები საფასური – სოციალურ ქსელებში რეკლამა გაცილებით ნაკლები ჯდება, ვიდრე სატელევიზიო განთავსება.
  • ის ასევე ეფექტურია იმის გამო, რომ მომხმარებლები თავად აქვეყნებენ თავიანთ ინტერესებს და იწერენ თემატურ ჯგუფებს;
  • მასობრიობა – ზოგჯერ სოციალურ ქსელებში პოსტს ერთ დღეში უფრო მეტი ადამიანი ხედავს, ვიდრე ბილბორდს ქუჩაში;
  • პოტენციურ კლიენტებს შეუძლიათ დამოუკიდებლად გაავრცელონ თქვენი რეკლამა  რეპოსტების საშუალებით.

თუმცა, მოსალოდნელ ეფექტს ვერ მიიღებთ იმ შემთხვევაში, თუ რეკლამა იქნება შეუსაბამო, არაინფორმაციული და შეცდომაში შემყვანი.

რომელ სოციალურ ქსელებს მიმართავენ ყველაზე ხშირად რეკლამისთვის?

ამ დროისთვის, არსებობს რამდენიმე სოციალური ქსელი, რომლებიც ყველაზე მოსახერხებელია სარეკლამო პლატფორმად – ესენია:

Facebook – ფეისბუქზე მიზანმიმართული რეკლამა ძალიან ეფექტურია, ვინაიდან რესურსი სავსეა მრავალი ასაკობრივი ჯგუფის აუდიტორიით, რომელთა უმეტესობაც ზრდასრულია;

YouTube – ეს არის მსოფლიოში ყველაზე პოპულარული ვიდეო ჰოსტინგი. ამ პლატფორმაზე რეკლამა ხელს შეუწყობს გაყიდვების ზრდას რეალური, დაინტერესებული აუდიტორიის საშუალებით და სწორი მიდგომის შემთხვევაში, მოახდენს თქვენი ბრენდისა თუ პროდუქტის პოპულარიზაციას.

Instagram – ეს სოციალური ქსელი ცნობილია თავისი სარეკლამო პოტენციალით – იქ ყოველ მეორე ანგარიშს აქვს სარეკლამო ფოკუსი. მისი, როგორც სარეკლამო პლატფორმის პოპულარობა განპირობებულია იმით, რომ მომხმარებელთა უმეტესობას ურჩევნია ინფორმაციის ვიზუალური აღქმა – პროდუქტების წარმოდგენა უფრო ადვილია მიმზიდველი ფოტოებით და ლამაზად შექმნილი პოსტებით. რესურსის ერთადერთი მინუსი ის არის, რომ ყველა პროდუქტი არ ჯდება ინსტაგრამის „ატმოსფეროში“.

სოციალური ქსელები მარტივი ჩანს, თუმცა სინამდვილეში, ამ უზარმაზარ სარეკლამო პლატფორმაში თავის გაგნება ზოგჯერ რთულია. რა შეიძლება დაგეხმაროთ?

  • პოსტის დატვირთვა თვითმყოფადი შინაარსი;
  • რეკლამის ვიზუალური დიზაინი;
  • სწორი განთავსება – აუდიტორიის ანალიზი, ჯგუფებთან შეთანხმება და რესურსების ადმინისტრირება;
  • აუდიტორიის რეაგირების მონიტორინგი და პროგნოზები.

სოციალურ ქსელებში რეკლამის შედეგების ნახვას ძალიან მალე შეძლებთ -მომხმარებლები სწრაფად რეაგირებენ ასეთ რეკლამაზე და თქვენი გაყიდვები დიდი ალბათობით, პირველივე კვირებში გაიზრდება.