რომელი საიტების მონეტიზაციაა შესაძლებელი?
თეორიულად, ნებისმიერი საიტის მონეტიზაცია შესაძლებელია, ეს იქნება საინფორმაციო თუ კომერციული შინაარსის. თუმცა პრაქტიკაში, მონეტიზაცია წარმატებული იქნება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ აირჩევთ მონეტიზაციის სწორ მეთოდს. მაგალითად, ვიზიტორთა მცირე რაოდენობით, ნაკლებად სავარაუდოა, რომ მიიღოთ კარგი შემოსავალი კონტექსტური რეკლამის ან ბანერების განთავსებით. მაგრამ თუ თქვენს მცირე აუდიტორიას ღირებულება აქვს პირდაპირი რეკლამის განმთავსებელთა თვალში, მაშინ კარგი ანაზღაურების მიღებას შეძლებთ სარეკლამო სტატიების გამოქვეყნებით.
როდის სჯობს მონეტიზაციის დაწყება?
მონეტიზაციის პროცესი არ უნდა დაიწყოთ თქვენი საიტის გაშვებისთანავე. ეს შეაშინებს ვიზიტორებს, რომლებიც ნაკლებად სავარაუდოა, დათანხმდნენ უცნობ საიტზე რეკლამის ყურებას და ასევე, რთული იქნება რეკლამის განმთავსებლების პოვნა.
მართალია, არ არსებობს მკაცრი რეკომენდაციები დროის შესახებ, თუმცა უმჯობესია, მონეტიზაცია მას შემდეგ დაიწყოთ, რაც საიტი სტაბილურ ნახვებს დააგროვებს. მონეტიზაციის მეთოდის არჩევანი და გამომუშავების რაოდენობა დამოკიდებულია რეგულარული ვიზიტორების რაოდენობაზე. როდესაც ყოველდღიური ვიზიტორების რაოდენობა რამდენიმე ათასს აღწევს, შეგიძლიათ იფიქროთ პირდაპირ რეკლამის მომწოდებლებთან მუშაობაზე.
როგორ მოვამზადოთ საიტი?
იმისათვის, რომ საიტი საინტერესო იყოს მომხმარებლებისა და საძიებო სისტემებისთვის, თქვენ უნდა იზრუნოთ მის ხარისხზე. ამიტომ, საიტის მონეტიზაციისთვის მომზადება მოიცავს შემდეგ ნაბიჯებს:
- თქვენი ვებსაიტის ოპტიმიზაცია Google-ის საძიებო სისტემის მოთხოვნების შესაბამისად;
- უნდა შეავსეთ რესურსი საინტერესო და სასარგებლო შინაარსით;
- ძიების შედეგებში თქვენი ვებსაიტის პოპულარიზაციისთვის გამოიყენეთ SEO;
- საიტზე ტრაფიკის (შემომავალი და გამავალი მონაცემების ჯამური რაოდენობა) მოსაზიდად, უნდა გამოიყენოთ სოციალური ქსელები, კონტექსტური რეკლამა და ბლოგინგი.
რამდენის გამომუშავება შეიძლება?
საიტის ზომა და ვიზიტორთა რაოდენობა ყოველთვის პირდაპირ არ მოქმედებს მონეტიზაციის შემოსავალზე. ერთნაირი ზომისა და ტრაფიკის ორ რესურსს შეიძლება ჰქონდეს სრულიად განსხვავებული შემოსავალი. მაგალითად, დაბალი ტრაფიკის მქონე საიტებს შეუძლიათ მეტი ფულის გამომუშავება რეკლამიდან. საშუალოდ, შემოსავალი რამდენიმე ასეული ლარის ფარგლებში მერყეობს.
მონეტიზაციის საშუალებები
კონტექსტური რეკლამა – კონტექსტური რეკლამა არის მცირე რეკლამა, რომელიც შეესაბამება საიტის თემას ან მომხმარებლების ინტერესებს. კონტექსტური რეკლამა შეიძლება იყოს ტექსტური, გრაფიკული ან ვიდეო.
სარეკლამო ბანერები
ბანერები არის სარეკლამო ხასიათის მცირე ზომის გრაფიკული გამოსახულებები (სტატიკური ან ანიმაციური).
თიზერული ქსელები
თიზერი არის საბანერო რეკლამის ვარიანტი. გრაფიკული ფორმით იგი წარმოადგენს სტატიკურ და ანიმაციურ სურათებს, ტექსტის სახით ეს არის განცხადება. ბანერებისგან კი იმით განსხვავდება, რომ თიზერი არ შეიძლება შეიცავდეს პირდაპირ რეკლამას.
სარეკლამო ფართის გაყიდვა
შესთავაზეთ სარეკლამო ბანერები ან ტექსტური რეკლამის განთავსება დამკვეთებს. მონეტიზაციის ეს ვარიანტი შესაფერისია იმ შემთხვევაში, თუ საიტს აქვს დღეში რამდენიმე ათასი ადამიანისგან შემდგარი სტაბილური ტრაფიკი.
დაფინანსებული კონტენტი
თუ საიტს სტატიების განყოფილება ან ბლოგი აქვს, რომელიც პოპულარულია მკითხველებში, შეგიძლიათ იქ გამოაქვეყნოთ მასალები რეკლამის განმთავსებლებისგან. ასეთ პუბლიკაციებს ეწოდება სპონსორირებული შინაარსი და შვილობილი მასალა.
შემოწირულობების მიღება
კარგი ტრაფიკის მქონე საიტებმა შეიძლება მოითხოვონ ფულის შემოწირულობა პროექტის განვითარებისთვის. როგორც წესი, მონეტიზაციის ამ მეთოდს იყენებენ რესურსები, რომლებიც გთავაზობთ რაიმე სასარგებლოს უფასოდ. ეს შეიძლება იყოს ღირებული თემატური მასალები, უფასო სერვისები ან პროგრამები.